Sanivest

Toen Sanivest NV in 1988 werd opgericht, vatte haar naam de voornaamste activiteiten perfect samen: het verzorgen van sanitair en het uitbaten van vestiaires. Nu, zo’n 30 jaar later, bestaan de activiteiten vooral uit het reinigen van grote terreinen en evenementenhallen. U heeft het dus aan hen te danken dat Brussels Expo en Kart Expo er opnieuw net en gereinigd zullen bijliggen bij uw volgend bezoek.

Zeven jaar na een eerste bezoek aan Sanivest in Laken, was de tijd aangebroken om na te gaan hoe hun logistieke noden geëvolueerd zijn en welke invloed dit had op de samenwerking met Motrac Handling & Cleaning.
 
Case Motrac Tennant Sanivest ;
LOGISTIEKE UITDAGING
In vergelijking met het bezoek uit 2011 staat Sanivest vandaag in voor de reiniging van meer en grotere beurzen. Als gevolg hiervan moeten grote oppervlaktes worden gereinigd in korte tijdspannes.

Project manager Patrick Bonneel: ‘We vinden het belangrijk om de machines eerst een periode te kunnen huren. Het is ook belangrijk dat de reinigingsmachines aan onze vereisten voldoen. Zo moeten ze beschikbaar zijn in een dieselaandrijving, en is het van het grootste belang dat ze kunnen worden uitgerust met cilindrische borstels voor een optimaal resultaat.’
DE OPLOSSING VAN MOTRAC
Aangezien meer nadruk kwam te liggen op het kunnen reinigen van grotere oppervlaktes in kortere periodes, werd – na een huurperiode waarin de toestellen uitgebreid konden worden getest – overgegaan tot de aankoop van drie nieuwe toestellen.
Concreet gaat het om een derde S20, maar ook een eerste S30 opzit-veegmachine en M30 veegschrobmachine. Deze twee modellen beschikken over een ruimer reinigingspad en zijn daardoor uitstekend geschikt tussen beurzen in, wanneer grote oppervlakten op korte termijn geveegd of gereinigd moeten worden. De kleinere toestellen worden dan weer voornamelijk gebruikt tijdens de beurzen zelf, wanneer de ruimtes eerder beperkt zijn.

‘Wat ons vooral aanspreekt bij Motrac, is het globale concept. Uiteraard is de kwaliteit van de toestellen van zeer groot belang, maar daarnaast hechten we ook veel waarde aan de beschikbaarheid van wisselstukken, een naverkoopdienst en vaste contactpersonen die zich telkens verplaatsen in onze situatie en mee op zoek gaan naar de ideale oplossing.’

EN WAT VINDEN DE GEBRUIKERS ERVAN?
Vooraleer tot de aankoop van een reinigingsmachine wordt overgegaan, wordt de gebruikers steeds naar hun ervaringen gevraagd: ‘Onze gebruikers werken graag met de reinigingsmachines van Tennant; ze vinden ze eenvoudig te bedienen, uiterst betrouwbaar en zeer comfortabel. Ze zijn er zo tevreden over dat ze een duidelijke voorkeur uiten voor de toestellen van Tennant.’